System ProSerwis B2B

System ProSerwis B2B jest innowacyjnym rozwiązaniem IT automatyzującym wymianę i przetwarzanie danych drogą elektroniczną. ProSerwis B2B jest produktem służącym do obsługi zgłaszania błędów i modyfikacji występujących w aplikacjach pod kątem specyficznych wymagań użytkownika. ProSerwis B2B jest również dedykowanym oprogramowaniem usprawniającym realizacje złożonych projektów informatycznych przez niezależne podmioty. Jego użycie w znacznym stopniu ułatwia i upraszcza komunikację pomiędzy użytkownikami i autorami nowo wdrażanej, lub już działającej aplikacji. Administracja i praca z systemem realizowana jest poprzez przeglądarkę internetową, co pozwala na znaczne uproszczenie wszelkich obsługiwanych w nim procesów.
Wdrożenie systemu ProSerwis B2B przyniesie istotne usprawnienia następujących procesów:
- obsługi zgłoszeń (błędów i modyfikacji w systemach IT),
- zarządzania jakością realizowanych zgłoszeń,
- doskonalenia i kwalifikacji wykonawców (podwykonawców),
- udostępniania dokumentacji związanej z dostawcami i ich systemami IT,
- definiowania i dokumentowania podstawowych wymagań do projektu zdefiniowanych przez klienta, oraz określania wymagań szczegółowych w tym:
- identyfikacji problemów powstałych w trakcie realizacji projektu, testowania i zatwierdzania kolejnych etapów projektu,
- generowania i przekazywania dokumentacji biznesowej i technicznej projektu.
System został zaprojektowany w taki sposób, aby maksymalnie uprościć wszystkie działania składające się na realizację zgłoszenia. Cały proces został podzielony na trzy główne etapy:
- Wprowadzenie zgłoszenia. Na tym etapie osoba zgłaszająca wprowadza do systemu tytuł i treść zgłoszenia (status „wprowadzone”).
- Zatwierdzanie. Ten etap realizowany jest przez koordynatorów, którzy po analizie zgłoszenia kierują je do realizacji, do uzupełnienia przez zgłaszającego lub ponownie do realizacji, jeśli wymagane jest uzupełnienie działań wykonawcy (status: „Zatwierdzone”, „Do uzupełnienia przez zgłaszającego”, „Ponownie do realizacji”)
- Realizacja. Na tym etapie zgłoszenie jest realizowane przez konsultantów firmy wyznaczonej przez koordynatora do jego wykonania (status: „W trakcie realizacji”, „Zrealizowane”)
Rozbudowany moduł raportowania pozwala na uzyskanie wieloprzekrojowych raportów i zestawień umożliwiających przegląd działania systemu i uzyskanie informacji statystycznych. Zbudowano również mechanizm wyszukiwania zgłoszeń w wielu przekrojach, co pozwala na łatwą i sprawną obsługę dużej ilości zgłoszeń w różnych zakresach tematycznych. Dla potrzeb zaawansowanych użytkowników stworzono moduł umożliwiający budowanie prostych zapytań do bazy danych zgłoszeń.
System charakteryzuje się łatwą konfiguracją, co pozwala na szybkie jego wdrożenie i przystosowanie do struktury organizacyjnej klienta.Duży nacisk położono na bezpieczeństwo. Każdy użytkownik systemu posiada unikalny login i hasło. Użytkownik może uzyskać dostęp do danych poprzez bezpieczny protokół SSL. W celu ułatwienia komunikacji pomiędzy użytkownikami zaangażowanymi w dane zgłoszenie, każdy użytkownik identyfikowany jest w systemie przy użyciu adresu e-mail, każde konto posiada również informację o numerze telefonu. Na każdym etapie zmiany statusu zgłoszenia do osób zaangażowanych w proces zgłaszania i realizacji wysyłane mogą być informacje o aktualnym statusie zgłoszenia i jego zawartości za pomocą poczty elektronicznej. Upraszcza to w znacznym stopniu i przyspiesza podejmowanie decyzji i realizację zgłoszeń.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. System działa na dedykowanym sprzęcie i oprogramowaniu systemowym administrowanym przez Pro-Holding.